6 września 2012

Tarta z warzywami,fetą i suszonymi pomidorami

Kolejny obiad z tego co było w lodówce :-)
Tarta z francuskiego ciasta z letnimi warzywami,aromatycznymi pomidorami i lekkim serem feta.
Nadzienie dopełnia lekka masa jajeczno,śmietankowa z ziołami.
Naprawde Polecam!



Tarta z warzywami i serem feta

  • op. ciasta francuskiego ( u mnie w wersji light)
  • 2 cukinie
  • 1 pomidor
  • 1 papryka
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka suszonych pomidorów w oliwie
  • pół kostki sera feta
  • 2 jajka
  • pół szklanki śmietany 18 %
  • zioła prowansalskie
  • sól,pieprz,suszone chilli

Na oliwie podsmażamy cebulę,czosnek,pokrojoną w talarki cukinię,paprykę.Pod koniec dodajemy pokrojonego w kostkę pomidora. Odcedzamy z soku i studzimy.
Formę na tartę smarujemy masłem,wykładamy ciastem francuskim i pieczemy ( z obciążeniem) 10 min w temp 180 stopni.
Wyjmujemy i lekko studzimy ciasto.
Po lekkim ostudzeniu,układamy warzywa,dodajmy pokruszony ser i pokrojone w paseczki suszone pomidory.
Do miseczki wbijamy jajka,dodajemy smietanę,zioła,sól i pieprz. Mieszamy i zalewamy tartę. ( możemy na wierzch ułozyć jeszcze paski z ciasta,ale to nie jest konieczne :) )
Pieczemy ok 45 min w temp 180 stopni aż masa się zetnie.




14 komentarzy:

  1. Muszę chyba zrobić niedługo taką tartę,bo ostatnio ciasto francuskie mi służy tylko do słodkich wypieków i już mi się to znudziło.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie wytrawne wypieki, są po prostu pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. dania opróżniające lodówki są jak wiadomo najlepsze. JA wtedy najczęściej robię pizzę, chociaż nie powinnam zbyt często jej jadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tartę na cieście francuskim jadłam raz w życiu i była bardzo smaczna, trzeba będzie to powtórzyć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki cudny pomysł na resztki zalegające w lodówce!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę spróbować!! mam akurat wszystkie składniki poza ciastem francuskim.. wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. A gdzie można dostać takie ciasto francuskie light?

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dawno nie robiłam takiej tarty. Przymierzam sie, ale jakoś mi nie wychodzi, zawsze gdzieś się zapląta mięsko i nici z tarty warzywnej :) Wygląda bardzo smakowicie i z chęcią spróbowałabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. co znaczy pieczenie z obciążeniem????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tzn wysypać ciasto np fasolą albo położyć na nią coś co nie pozwoli ciasto "urosnąć"

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)