15 maja 2012

Pizza z ziemniakami i tymiankiem

Dziś przepis na pizze inną niż zwykle. Z dodatkiem młodych ziemniaków i tymianku. Jest sycąca,ale lekka...niesamowicie pyszna!
polecam!!!



Pizza z ziemniakami i tymiankiem
z przepisu Lawendowego Domu z małymi modyfikacjami

Ciasto:
3 szklanki mąki ( ½ kg)
opakowanie drożdży instant
½ łyżeczki cukru
½ łyżeczki soli
2 – 3 łyżki oliwy z oliwek
ciepła woda
Dodatki:
200g mozzarelli
200 g młodych ziemniaków
tymianek
sól morska


Do miski lub na stolnicę przesiać mąkę, dodać drożdże, cukier i szczyptę soli. Składniki wyrabiać, dolewając stopniowo ciepłą wodę. Pod koniec wyrabiania ciasto skropić oliwą i czystymi rękoma dokończyć wyrabianie.
Ciasto włożyć do miski, przykryć je ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Wyrośnięte podzielić na cztery części, uformować dłońmi i ułożyć na wysmarowanych olejem blachach do pieczenia. Ziemniaki dokładnie wyszorować, nie obierać, tylko pokroić w bardzo cienkie, prawie prześwitujące plasterki. Mozzarellę porwać na kawałki. Rozmaryn posiekać. Na plackach rozłożyć dodatki. Całość skropić oliwą, posolić i wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 º na ok. 25 minut.




Zapraszam do udziału w Wiosennym Candy - do wylosowania atrakcyjne nagrody!





13 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa, niebanalna wersja pizzy. Sprobowalabym!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie to jakaś zupełna nowość, ale mam nadzieję, że kiedyś się przekonam ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie .Fajny pomysł z tymi ziemniaczkami

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie i jest oryginalna. Pizzy z ziemniakami jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ziemniakami? Pierwszy raz słyszę :) Jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pizza z ziemniakami jest pyszna! Podobną jadłam we Włoszech, tyle że zamiast tymianku był rozmaryn.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jadłam jeszcze pizzy z ziemniakami, czas wypróbować :-) wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach, żałuję, że nie trafiłam wczoraj na ten przepis-wczoraj szukałam czegoś pizzowonietypowego :)


    A że ze mnie ziemniaczana dziewczyna to idealny przepis dla mnie. No, ale co się odwlecze, to nie uciecze :D Jeszcze wrócę do tego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)