30 maja 2012

Ciasto z truskawkami

Dziś najprostsze ciasto z truskawkami jakie można sobie wyobrazić :-)
Juz po 10 minutach od wyjęcia go z piekarnika zjadłam połowe :-)
Więcej już chyba nie muszę pisać :-)



Ciasto z truskawkami
z przepisu Doroty

Składniki:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
170 g miękkiego masła
170 g drobnego cukru
4 jajka (L)
160 g mąki pszennej
100 g mąki ziemniaczanej
Skórka otarta z jednej cytryny
1 łyżka octu jabłkowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy lub 1 łyżeczka esencji waniliowej
400 g truskawek
Sposób przygotowania
Truskawki myjemy, usuwamy szypułki, duże kroimy na pół.
Formę do ciasta (24 cm) smarujemy masłem i posypujemy tartą bułką.
Piekarnik nagrzewamy do 180 oC.
W misie miksera umieszczamy masło i cukier, miksujemy, powinna powstać jasna, lekka masa. Następnie dodajemy skórkę z cytryny, miksujemy.
Cały czas miksując dodajemy po jednym jajku a następnie ocet.
Mąki łączymy z proszkiem do pieczenia. Przesiewamy.
Mąkę dodajemy do masy maślanej i mieszamy na najniższych obrotach miksera (lub ręcznie).
Ciasto przekładamy do formy, na wierzchu układamy truskawki.
Formę wstawiamy do piekarnika na 35 min., pieczemy do suchego patyczka. Jeśli foremka jest mniejsza czas pieczenia może być nieco dłuższy.
Wyjmujemy ciasto i studzimy w formie na kratce ok. 20 min, następnie wyjmujemy z formy.

17 komentarzy:

  1. Już sam tytuł mnie zachęcił :) Truskawkowe szaleństwo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne! Nie dziwię się, że tak szybko znika;) Miłego dnia;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj zjadłabym! Chyba dzisiaj też zrobię ciacho truskawkowe :)

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. 10 min... Lepszej reklamy nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha :D
    Ale mam pytanie: czy bez tej skórki cytrynowej się obejdzie? Czy to jest jakaś duża różnica w smaku?

    OdpowiedzUsuń
  7. skórkę można spokojnie pominąć - ja czasem robie z ,a czasem bez - duzej roznicy nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja poproszę o kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie ciasta pełne pysznych owoców;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie ciasta z owocami są przepyszne! Jak już nie mam pomysłu na ciasto, to robię właśnie takie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nareszcie mamy truskawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. też robimy podobne ciasto:) pychota!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super Ci wyszło i pięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda bardzo dobrze, właśnie kupiłam truskawki i zastanawiałam się w jakim cieście je zrobić, więc będzie przepis wykorzystany w niedzielę :) mam trochę mało truskawek, ale został mi jeszcze kawałek rabarbaru, myślisz że mogę dołożyć do truskawek posiekany rabarbar i będzie smaczne ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie mozesz pomieszac truskawki z rabarbarem :) Bedzie pysznie

      Usuń
    2. Ciasto upieczone z rabarbarem i truskawkami, po prostu niebo w gębie, jeszcze ciepłe znikało, po oczekiwaniu, gdy już od pół godziny w domu unosił się słodki zapach pieczonych truskawek :D pycha

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)