22 listopada 2011

Maslane - razowe ciasteczka i apel

 Pyszne razowe ciasteczka maślane z przepisu Beaty z Lawendowego Domu.
Ja dodałam do nich korzenny dżem gruszkowy i konfiture morelową :)
Smacznego!


  Maślane ciasteczka

70 g mąki pszennej białej
70 g mąki razowej
40 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
80 g miekkiego masła
70 g cukru pudru
2 łyżki mleka



Wymieszać w misce wszystkie rodzaje mąki i proszek do pieczenia. W drugiej misce zmiksować masło z cukrem i mlekiem. Zmniejszyć obroty miksera i stopniowo dodawać mieszankę mąki. Ciasto zagnieść. Formować z niego kulki wielkości orzecha włoskiego, w środku zrobić kciukiem wgłębienie, napełnić je nadzieniem i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 st.C i piec ok. 16-18 minut.


Chciałam poruszyć bardzo ważną kwestię...zbliża się zima. Pozwolmy naszym małym przyjaciołom ją przeżyć. Otworzmy okienko do piwnicy,zrobmy budkę zimową,postawmy miseczkę z jedzonkiem. Dla bezdomnych zwierząt zima jest bardzo ciężkim do przeżycia okresem. Dajmy im szansę...


2 komentarze:

  1. przychylam się do wnioskującej,
    a ciasteczka bardzo bardzo lubię, wręcz się w nich lubuję ;)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo by mi się przydały takie ciasteczka w tej chwili.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)