31 maja 2011

Urodzinowe waniliowo - maślane ciasto :)

cJutro są ostatnie " osobne" urodziny mojego narzeczonego :) Za rok już będziemy je obchodzić jako mąż i żona . Na "ostatnie" urodzinowe ciasto wybrałam przepis raspberries and cream na ucierane waniliowo - maślane ciasto. Lekkie,puszyste i niesamowicie pachnące. Niestety miałam formę tylko 24 cm,a składniki ciasta powinny być na 20 cm dlatego ciasto nie jest tak okazale wyrośnięte ,ale za to przepysznie pyszne. Doskonałe do popołudniowej kawy lub herbaty. Naprawde polecam !!!


Cytuję raspberries and cream

Ciasto waniliowo - maślane 

3 jajka

1 łyżka ekstraktu z wanilii

220 g (1 szklanka) drobnego cukru

225 g (1 1/2 szklanki) maki samorosnącej ( lub zwykłej plus 1 łyżeczka proszku do pieczenia i szczypta soli

125 g masła, rozpuszczonego

180 ml (3/4 szklanki) mleka

Piekarnik nastawiamy na 180 st C i natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia kwadratową foremkę o wymiarach 19 cm (u mnie 18 na 21cm).

Jajka ubijamy z ekstraktem w dużej misce, stopniowo dodajemy cukier, ucierając dokładnie po każdym dodaniu.

Mieszamy z przesianą mąką oraz mlekiem i rozpuszczonym masłem. Wlewamy do przygotowanej foremki. Pieczemy przez około 45 minut(piekłam 40). Pozostawiamy przez 2 minuty w foremce po czym wyjmujemy na kratkę i studzimy. Zimne posypujemy przesianym cukrem pudrem



 

3 komentarze:

  1. A ja wiedzę, że wyrosło bardzo ładnie:) Wszystkiego najlepszego dla narzeczonego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiesz, jak ja lubię taka ciasta. Dzięki za fajny przepis. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto juz całe zjedzone ;) Szybko poszło , napewno zrobie je jeszcze nie jeden raz :) A teraz zabieram się za tarte ze szparagami ! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)