3 stycznia 2013

Fasola w miodzie

Jedlismy tę fasolę w wigilię.Mój maż który nie znosi miodu wprost się nią zajadał. Jest naprawde pyszna!!!




Biała fasola w miodzie z rozmarynem
cytuję www.jadlonomia.com

Składniki:
1 1/2 szklanki białej fasoli
1/2 szklanki jasnego miodu albo syropu z agawy
sok z jednej cytryny
3 spore gałązki rozmarynu
oliwa
świeżo mielony pieprz i sól
Przygotowanie:
Dzień przed przygotowaniem fasolę namoczyć w dużej ilości wody, zostawić na noc.
Następnego dnia fasolę odcedzić, zalać świeżą wodą i gotować do miękkości.
Kiedy fasola będzie gotowa w małym rondelku zagotować miód, sok z cytryny i rozmaryn. Gotować przez 3-4 minuty na najmniejszym ogniu.
W międzyczasie na patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć fasolę przez 3-4 minuty. Powinna mieć złotą, lekko chrupiącą skórkę.
Fasolę nałożyć na talerze albo do dużego półmiska i zalać miodowym sosem, posypać obficie świeżo mielonym czarnym pieprzem i oprószyć solą.




2 komentarze:

  1. Jadłonomia jest super :) Też zrobiłam, zajadałam się i wciąż mam ochotę.
    Noworoczne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł, u mnie fasola była tylko z masłem

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)