7 lipca 2011

Pierogi ruskie

Dostałam od babci urządzenie do lepienia kształtnych pierogów  ;) Dzis postanowiłam je wykorzystać i zrobić pierogi ruskie - moje ulubione :)



Pierogi Ruskie

Składniki :
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 łyżeczka oleju
  • 1 jajko
  • 1 szklanka ciepłej wody
  •  kilku większych ziemniaków
  • 250 g twarogu
  • 1 posiekana cebula
  • sół pieprz
  • cebulka do podsmażenia

Mąkę zalewamy łyżką  wody.Dodajemy sol,olej i jajko. Powoli dolewając resztę wody zagniatamy ciasto.Ciasto powinno byc elastyczne i odchodzić od ręki.Na patelni podsmażamy cebulkę.Ugotowane ziemniaki przeciskamy przez praskę razem z twarogiem.Dodajemy cebulkę i przyprawiamy.Mieszamy. Ciasto rozwałkowujemy i wykrwawamy okręgi ( szklanką lub  pierogownicą tak jak w moim przypadku) Na każde kółeczko kładziemy łyżkę farszu.Zlepiamy brzegi placami lub rowniez pierogownicą dla uzyskania ładnych fal. Gotujemy w lekko osolonej wodzie kilka minut.Podajemy z podsmażoną cebulką na gorąco.! Smacznego!!

*  podsmażyłam pierogi  dodatkowo na patelni do zrumienienia - pycha ;)

7 komentarzy:

  1. A ja lepię ciasto na pierogi bez jajka. Muszę kiedyś je dodać i zobaczyć różnicę ;) Przyrząd do lepienia pierogów musi być super, bo mają faktycznie śliczny kształt ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale dawno takich pierogów nie jadłam... Na samą myśl zgłodniałam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo eleganckie ruskie pierogi.

    OdpowiedzUsuń
  4. ruskie są zdecydowanie najlepsze:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za ruskie dam się pokroić na kawałki i krzywo poskładać ;-) Natomiast lepić...lepić uwielbiam ręcznie. To takie relaksujące zajęcie...

    OdpowiedzUsuń
  6. ja niestety ręcznie nie potrafię. Wychodzą koszmarnie krzywe i koślawe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie domowej roboty są zawsze najlepsze ;-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)