14 marca 2011

Pszenno orkiszowe bułeczki

Dzis przyszedł czas na pyszne chrupiące bułeczki :)
Wiosna za oknem i az sie chce by było cieplej i cieplej...
Dlatego ja zjadłam swoje bułeczki z kojarzącym się z latem dzemem z kiwi i limonki :)
Pycha...orzezwiajacy smak kiwi i pyszna lekka bułeczka....

Korzystałam z przepisu z bloga whiteplate
Troche go zmodyfikowałam tzn nie dałam rozmarynku itp tylko pod koniec leciutko posypałam suszoną bazylią.

Pszenno orkiszowe bułeczki
Przepis na 9 bardzo duzych lub 12-14 małych bułek

250 g pszennej mąki dowolngo typu
250 g mąki orkiszowej
300 ml wody
1 łyzka miodu
1łyzka soli
1 łyżeczka cukru
1 łyzka drożdży instant

Do posmarowania : 1 rozbełtane jajko z mlekiem lub wodą.
Suszone zioła lub słonecznik do posypania.

Wszystkie składniki mieszamy na gładkie sprężyste ciasto.
Smarujemy miskę olejem,wkładamy do niej ciasto,przykrywamy folią i odstawiamy na 1,5 h w jakieś ciepłe miejsce.

Blachę posypujemy mąką,formujemy bułeczki i odstawiamy jeszcze na 30 min do wyrośnięcia.
Smarujemy jajkiem i posypuujemy dowolnymi dodatkami.
Nastawiamy piekarnik na 200 stopni.
Duże bułki pieczemy od 12 - 15 min.Małe ok 10 min.
Smacznego!!

1 komentarz:

  1. Kiwi przyciągnęło mój wzrok. Muszą być pyszne te bułeczki. POZDRAWIAM!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)