21 września 2012

Pełnoziarniste placki z renklodami



Pełnoziarniste placki z renklodami
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 1 jajko
  • pół szklanki mleka
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka brązowego cukru ( do ciasta)
  • 2 łyzki brązowego cukru ( do sliwek)
  • mąka pełnoziarnista ( na oko - tak zeby ciasto było gęste tak jak ciasto na placki ziemniaczane)
  • kilka śliwek renklod
Do miseczki wlewamy jogurt,mleko i jajko.Mieszamy.Dodajemy sodę i łyżkę cukru. Potem stopniowo dodajemy mąkę,aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Śliwki myjemy i kroimi na drobne kawałki.Wkładamy do rondelka,dodajemy brązowy cukier i 3 łyżki wody. Dusimy aż powstanie sos. Próbujemy i w miarę potrzeby dodajemy cukier ( wszystko zalezy od słodkosci śliwek).

Placki smażymy na łyżeczce oleju,nakładamy  sos. Smacznego!



7 komentarzy:

  1. w wersji pełnoziarnistej nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Placuszki ze śliwkami, ukochane <3 Idealne, nieśpieszne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne, idealne na piątek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. wszyscy sobie robią placuszki, a ja tak dawno nie jadłam;) mogę podkraść jednego?:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie wyglądają, mm...pyszności ze śliwkowym akcentem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliwkowe placki to jest to! Jeszcze nie robiłam, więc muszę szybko nadrobić tę zaległość :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    Edith

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)